Visueel criteria ordenen

 

Een visuele manier om de ideeën uit een brainstrom over evaluatiecriteria

te ordenen is de T-kaart.

 

Door ideeën te ordenen krijgen vaardigheden, activiteiten of producten

meer betekenis voor de leerlingen.

 

Op een T-kaart maak je visueel een onderscheid tussen de algemene criteria en

de invulling van die criteria.

 

Je vertrekt vanuit een grote T.

Aan de linkerkant plaats je de hoofdpunten van de brainstorm met de leerlingen.

Aan de rechterkant plaats je de invulling of de toelichting van die criteria.

 

Op die manier kan je nagaan of de leerlingen alle criteria begrijpen.

 

Zo kan je de aanvankelijke lijst verder aanvullen en

de uiteindelijke lijst duidelijk zichtbaar in de klas hangen.

 

Een visueel geheugensteuntje helpt om de leerlingen doelgerichter te laten werken.


Voorbeeld T Kaart
Word – 40,6 KB 193 downloads

Lege T Kaart
Word – 40,4 KB 195 downloads